fbpx

PT Mama

Sportieve zwangerschapscoaching
VOOR TIJDENS NA
de zwangerschap

Voor de zwangerschap

Om zwanger te worden wil je dat de omstandigheden optimaal zijn. Niet alleen om de kans zo groot mogelijk te maken, maar ook om een zo kwalitatief mogelijke zwangerschap te hebben.

Tijdens de zwangerschap

Alles draait rond het voeden van jou en jouw baby.

Daarom kijk ik naar wat jij nodig hebt om zowel fysiek als mentaal in topvorm te zijn.

Na de zwangerschap

Een zwangerschap en bevalling hebben een enorme impact op jouw lichaam. Geef je borstvoeding, dan vraagt ook dit erg veel energie. Tijdens postprtum coaching staat het herstel van jouw lichaam en aanzuiveren van mogelijke tekorten dus centraal.

Omdat jij eerst mama bent!

Je wordt al mama van zodra je een actieve kinderwens hebt

Proberen om zwanger te worden, zwanger zijn  of bevallen. Het is de geboorte geven aan je kindje,maar ook geboren worden als mama.

 

Je ondergaat een hele transformatie.

 

Een transformatie die niet alleen fysiek zwaar is, deze transformatie is ook mentaal en emotioneel niet te onderschatten.

 

Zwangerschapscoaching helpt jou aan de hand van 4 pijlers om jou zoveel mogelijk van dit avontuur te laten genieten en de transformatie te omarmen.

 

Coaching die wordt opgebouwd rond jouw nieuwe leven

Online programma's

Wil je zelf aan de slag? Dan heb ik tal van programma's afgestemd op jouw fase en noden.

Online coaching

Zoek je op maat begeleiding van op afstand? Dan is online coaching voor jou!

Coaching op locatie

Voor 1-op-1 coaching ben je van harte welkom in onze privé studio!

Premium Support

Of je nu kiest voor een online programma, online coaching of coaching op locatie. Je mag steeds premium support verwachten van mezelf!

Waarom kiezen voor pt mama

Veel meer dan standaard personal training

Bij personal training wordt vaak meteen en soms uitsluitend gedacht aan sportlesjes en eventueel voedingschema’s. Daarbij leeft het idee nog steeds dat je enkel bij een personal trainer gaat om gewicht te verliezen, spiermassa aan te zetten of een ander fysiek doel te behalen.

 

Daarom ben ik ook geen personal trainer, maar een zwangerschapscoach. Dit houdt in dat ik jou coach aan de hand van 4 pijlers, namelijk:

Alle pijlers worden afgestemd op jouw individuele situatie. Wat jou lichaam nodig heeft en wat voor jou haalbaar is, is steeds het uitgangspunt van waaruit ik vertrek en verder werk.

wat kan ik voor jou betekenen

4 pijlers afgestemd op jouw doel en jouw individuele behoeftes

Of je nu probeert om zwanger te worden, zwanger bent of al bevallen van jouw wonder. De 4 pijlers waarrond ik werk bij PT mama blijven hetzelfde, maar de invulling is steeds anders.

negatieve zwangerschapstest

Je wil zwanger worden

Je bent zwanger

Je bent bevallen

negatieve zwangerschapstest

Je wil zwanger worden

Alles draait rond hormonale balans

Om zwanger te worden wil je dat de omstandigheden optimaal zijn. Niet alleen om de kans zo groot mogelijk te maken, maar ook om een zo kwalitatief mogelijke zwangerschap te hebben.

Sport en beweging

Je energieniveau fluctueert tijdens je menstruatiecyclus. Van mij krijg je niet het schrale advies om ‘gewoon te doen wat goed voelt’. Ik pas jouw training/activiteit aan door gerichte vragen te stellen en rekening te houden met jouw cyclus.

Voeding

Jouw lichaam werkt cyclisch en heeft daarom een veranderde behoefte tijdens jouw cyclus. Ik pas jouw voeding aan zodat jouw lichaam op elk moment de bouwstoffen binnen krijgt die het nodig heeft om hormonaal in balans te raken én te blijven.

Mentaal - emotioneel

Naast fysieke gezondheid speelt mentaal-emotioneel welzijn ook een belangrijke rol in jouw verhaal om zwanger te worden. Daarom ben ik er ook voor jou en jouw bekommernissen, vragen of een babbel als je dat nodig hebt.

Suppletie

Met ons huidig dieet en kwaliteit van voedingsmiddelen die we ter beschikking hebben is het vaak onmogelijk om de juiste hoeveelheid aan bepaalde vitamines en mineralen binnen te krijgen. Daarom werkt PT mama samen met kwalitatieve supplementen om micronutriënten op peil te brengen.

Je bent zwanger

Alles draait rond het voeden van jou en jouw baby

Tijdens deze 9 maanden is je lichaam non-stop bezig met het groeien van jouw kindje. Dit alles lijkt automatisch te gebeuren en eigenlijk is dat ook zo. Alleen mag je niet vergeten dat jouw lichaam nu een verhoogde behoefte heeft aan bepaalde voedingsstoffen, vitamines en mineralen én dat het een hele transformatie ondergaat.

GettyImages-1456644968-81f65bafbc7d4443acce12f730ed17b4

Sport en beweging

Je lichaam verandert drastisch tijdens je zwangerschap. Je groeiende buik is het meest zichtbare kenmerk, maar in je lichaam gebeurt er nog zoveel meer.

Al deze veranderingen hebben ook invloed op hoe je beweegt en sport. Daarom help ik je met de nodige aanpassingen en coaching.

Voeding

Ookal weten we eigenlijk dat het niet klopt, vaak wordt nog gezegd dat een zwangere vrouw moet eten voor 2 (een zwangere vrouw moet eten voor 1.1).

 

Jouw lichaam heeft wel een verhoogde behoefte aan macronutriënten zoals eiwitten en vetten, maar ook micro-nutriënten zoals vitamine B12, vitamine A, folaat, iron, cholene, iodine,…

 

Met mijn voedingsplannen- en coaching zorg ik ervoor dat aan deze behoefte voldaan wordt.

Mentaal - emotioneel

Een baby verwachten kan naast magisch ook erg overweldigend zijn. Veel aanstaande mama’s ervaren dan ook stress (door verschillende factoren).

Ook tijdens de zwangerschap geldt al ‘happy mama, happy baby’.

Sporten zorgt voor de aanmaak van gelukshormonen die stressverlagend werken. Mentale ontspanning dankzij fysieke inspanning dus!

Maar ik sta ook voor je klaar met een luisterend oor voor alles wat jou van jouw hart moet.

Suppletie

Tijdens de zwnagerschap neemt de behoefte aan bepaalde vitamines en mineralen nog meer toe. Denk bijvoorbeeld aan glyceen, ijzer en vitamine B12. 

De kans is heel klein dat met enkel een gezond en gevarieerd dieet aan deze behoeftes voldaan wordt. Daarom helpen kwalitatieve supplementen om aan deze behoefte te voldoen.

json_ld (1)

Je bent bevallen

Alles draait rond het herstel van jouw lichaam

Een zwangerschap en bevalling hebben een enorme impact op jouw lichaam. Geef je borstvoeding, dan vraagt ook dit erg veel energie.

De kans is groot dat er tijdens deze periode ook tekorten aan vitamines en mineralen zijn ontstaan.

 

Tijdens postprtum coaching staat het herstel van jouw lichaam en aanzuiveren van mogelijke tekorten dus centraal.

Sport en beweging

In de eerste weken na je bevalling is rust het allerbelangrijkste. Wel kan er vanaf 2 weken postpartum aan bekkenbodem- en coreherstel worden gedacht.

Wil je nadien weer aan het sporten, dan is het belangrijk om dit langzaam weer op te bouwen. Met mijn coaching zorg ik ervoor dat je weer fit wordt, zonder over jouw fysieke grenzen te overschrijden.

Voeding

Voldoende calorieën, de juiste verhouding aan macro-nutriënten en de opname van vitamines en mineralen kan enkel gebeuren via voeding en suppletie indien nodig.

 

Wat je eet is dus erg belangrijk voor een goed postpartum herstel. Samen met jou kijk ik naar wat jij nodig hebt voor een vlot herstel, maar verlies ik ook niet uit het oog wat jij lekker vind en wat haalbaar is voor jouw unieke situatie.

Mentaal - emotioneel

Het moederschap kan naast fantastisch ook overweldigend zijn. Het is voor jullie zoeken naar een nieuw evenwicht. Vergeet ook niet dat je mentaal-emotioneel een echte transformatie bent ondergaan (matrescentie).

 

Om je hierin te ondersteunen ben ik jouw aanspreekpunt voor ALLES, want je goed voelen speelt zich nog meer af in je hoofd dan in je lichaam.

Suppletie

Jouw zwangerschap en balling hebben veel gevraagd van jouw lichaam. De kans is dan ook heel groot dat het tijdens deze periode tekorten heeft opgebouwd. Geef je daarnaast borstvoeding, dan lopen deze tekorten snel op. Jouw mamalichaam is zo slim dat het eerst alles neemt wat het nodig heeft voor jouw baby, wat jou met een groot tekort aan vitamines en mineralen kan achterlaten.

 

Dit vangen we op met kwalitatieve supplementen, waardoor tekorten worden aangevuld, hetgeen je zal merken aan je energieniveau, slaapkwaliteit en zoveel meer.

wie ben ik...

en waarom besloot ik te starten met PT Mama

Hey, ik ben Jolien,
Al jaren personal trainer, maar vooral een trotse mama van een zoon.

 

En zoals je waarschijnlijk wel kan vermoeden, was ik voor mijn zwangerschap extreem sportief.
Ik stond bijna dagelijks in de fitness aan mijn eigen fysiek te werken, en stond zelf meermaals op podium tijdens fitness wedstrijden.

 

Fit worden na de zwangerschap ging dus een fluitje van een cent worden.
Je weet wel, zoals die vrouwen op social media die op dag 2 al oefeningen aan het doen zijn op hun kraambed.
Of na 1 week alweer thuis aan het sporten zijn met de baby naast zich.

 

Of dat dacht ik tenminste…

 

Maar al snel tijdens mijn zwangerschap kreeg ik te maken met behoorlijke bekkenklachten.
Ik, ja, ik, die van billen trainen een hobby had gemaakt, had bekkenklachten.

En daar kwam nog eens een ernstige diastase bij ook.

En hoewel ik een hele vlotte bevalling had zonder scheur of knip, had mijn bekkenbodem het ook hier heel zwaar te verduren. 

 

De dagen vorderden en mentaal hunkerde ik naar opnieuw te sporten.
Alleen lukt mij dit fysiek niet zoals ik had gehoopt.
Na 6 weken kreeg ik groen licht om weer te sporten van de gynaecoloog. 

 

Ik kon er weer invliegen!

Maar hoe? Want telkens ik begon te sporten, staken bij bekkenklachten en diastase weer de kop op.  Hoewel ik al een hoop kennis en ervaring had als personal trainer, ontbrak het mij aan de juiste informatie om weer fit te worden na mijn bevalling. 

 

Maar veel informatie rond trainingschema’s en coaching was hierover niet te vinden.
Vreemd, en een beetje gevaarlijk dacht ik toen, want zwangere en pas bevallen vrouwen blijken een hele specifieke aanpak en speciale aandacht nodig te hebben.

 

Na veel trial-and-error, lezen, experimenteren, etc. ben ik er in geslaagd om weer fit te worden.
En dat op een gezonde manier, die vooral combineerbaar is met het moederschap.

 

Daarom heb ik mijn personal training zaak omgegooid en PT Mama opgestart.

 

Ik wil jouw die ellenlange zoektocht besparen. 
Ik heb me verder gespecialiseerd in het begeleiden van deze doelgroep, van jou.

 

Mijn grootste drijfveer is dan ook om jou hetzelfde te kunnen bieden: Je op een verantwoorde manier weer fit laten voelen, zodat je de beste mamaversie van jezelf kan zijn!

Wat mensen van mij zeggen

Get In Touch

Contacteer mij

E-mail

info@ptmama.be

Mobiel

=324 88/44 70 89

Adres

Heirbaan 115, 3350 Drieslinter

Stuur me een bericht

Contact Form Demo (#3)